Wonen op Oostenburg Header

Wonen op Oostenburg

Amsterdam

Hoe positioneer je een gehele woonwijk op een plek die nog geen enkele bekendheid heeft binnen het Amsterdamse? Een plek die wel het toekomstperspectief heeft van een stoere wijk aan het water nabij het centrum van Amsterdam. In 2025 vinden hier circa 2000 huishoudens hun plaats in een buurt vol leven. PRSC. is gevraagd om voor deze plek met een industrieel verleden de gehele gebiedsmarketing te verzorgen.

Evolutie in concept & strategie.

Op basis van doelgroeponderzoek heeft PRSC. een strategie, naam en creatief concept ontwikkeld. Gedurende het proces van de communicatie hebben we de strategie en het concept zorgvuldig aangepast op elke vernieuwing binnen het project. Een krachtige onderlegger om in de periode van verkoop de verdere uitrol van de marketing op projectbasis te organiseren. Zo heeft het concept van Eiland Oostenburg een hele evolutie doorgemaakt tot wat het nu is net als Oostenburgereiland zelf.

Verbluffende resultaten.

Na een campagneperiode van een jaar voor de gebiedsmarketing hebben we 5.000 inschrijvingen van mensen die op de hoogte willen blijven van de ontwikkelingen op het eiland. Daarnaast hebben we middels de projectmarketing die we aan hebben gehaakt op de gebiedsmarketing per project nog eens een extra 1.000 inschrijvingen per blok. Oostenburg is daarmee een van de meest spraakmakende nieuwbouwontwikkelingen in Amsterdam. Dit hebben we bewerkstelligt door een intensieve crossmediale campagne met een zware inzet op online zodat we de evolutie van concept en strategie ook konden toepassen in de optimalisatie van de online resultaten.

Eigentijds wonen op historische grond

Bekijk hier de projectsite.

Merel van Dortmont

Communicatieadviseur

Merel van Dortmont profiel foto

Meer weten?
Neem contact met ons op.